Nieuwsoverzicht

  • Strooien in de gemeente

    14-12-2022 15:59

    Koning winter is weer in het land. Onze gladheidbestrijders springen voor dag en dauw uit hun bed om de doorgaande wegen, fietspaden en busroutes veilig te houden. Lees hier meer.

  • Milieustraat stopt met inname van gevaarlijk afval van bedrijven

    14-12-2022 15:57

    Jarenlang konden bedrijven hun chemisch/gevaarlijk bedrijfsafval inleveren op onze gemeentelijke milieustraat. Vanaf 1 januari 2023 is dit voor bedrijven niet meer mogelijk. Voor particulieren verandert er niets. Inwoners kunnen hun KCA nog steeds gratis inleveren op de milieustraat. Lees hier meer.

  • Zedenzaak Heusden: man langer in voorlopige hechtenis, verdenking uitgebreid

    07-12-2022 11:29

    De politie hield eind augustus een 44-jarige man uit de gemeente Heusden (NB) aan in een zedenzaak. De man kwam als verdachte naar voren in het onderzoek, dat werd gestart na een melding dat een man heimelijk opnamen zou maken van kinderen. Ook zou hij seksuele handelingen bij zichzelf hebben verricht in het bijzijn van een minderjarige. Vandaag bepaalde de rechtbank dat de man in voorlopige hechtenis blijft.

  • Afvalkalender 2023

    07-12-2022 10:49

    De Afvalkalender voor 2023 is beschikbaar! Hier lees je daar meer over.

  • Nieuw paspoort of ID-kaart aanvragen?

    10-11-2022 14:06

    Het aanvragen en ophalen van een paspoort of identiteitskaart doe je zelf. Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je jouw aanvraag ook online starten. Hiervoor heb je een DigiD nodig. Lees er hier meer over.

  • Omgevingswet

    25-10-2022 17:04

    Wat betekent de uitgestelde Omgevingswet voor jou als initiatiefnemer? Hier lees je daar meer over.

  • Is jouw wijk afgekoppeld van het riool?

    21-09-2022 12:10

    Woon jij in een wijk waar het hemelwater is afgekoppeld van het riool? Of weet je het niet? Lees dan snel verder wat dit voor jou kan betekenen.

  • Energieloket Heusden

    07-09-2022 14:18

    Het Energieloket Heusden is geopend: gratis energieadvies voor inwoners! Wil jij je woning verduurzamen en energie besparen? Lees er hier meer over.

  • Lintjesregen

    26-04-2022 13:42

    Burgemeester Willemijn van Hees mocht tijdens de jaarlijkse Lintjesregen acht inwoners van de gemeente Heusden verrassen met een Koninklijke Onderscheiding in de Orde van Oranje-Nassau. Zij zetten zich zonder eigen belang of financieel gewin in voor de lokale samenleving. De kandidaten werden thuis of op de locatie waar zij vrijwilligerswerk doen verrast. Lees hier meer.

  • Regenwaterinfiltratiegebied

    17-01-2022 06:36

    Als er aan de toegangswegen van jouw woonwijk borden staan met de tekst regenwaterfiltratiegebied, dan woon je in een wijk waar het hemelwater is afgekoppeld van het riool. In deze wijken is het schone regenwater en het vuile afvalwater (riool) van elkaar gescheiden. Lees hier meer.