Nieuwsoverzicht

  • Kafke 4 Kids

    07-09-2022 11:22

    Zondag 18 september staat zanger Kafka in De Voorste Venne. Met een HeusdenPas/Kindpas kan je met 50% korting kaartjes kopen. Lees er hier meer over.

  • 25 + 75 = een verzamelalbum over Heusden

    07-09-2022 11:13

    Dit jaar bestaat de gemeente Heusden 25 jaar en Heemkundekring Onsenoort 75 jaar. We vieren dat met een verzamelalbum voor foto’s: ‘Gemeente Heusden, meer dan 25 jaar historie’. Lees er hier meer over.

  • Informatievergaderingen

    07-09-2022 11:10

    Op dinsdag 13, woensdag 14 en donderdag 15 september 2022 vergaderen de raadsleden van Heusden. De vergaderingen starten om 19:30 uur en ze zijn te volgen via de livestream op www.heusden.nl. Lees hier meer.

  • Een simpele daad voor een beter klimaat

    07-09-2022 11:03

    Van 12 tot en met 18 september 2022 is het de Verspillingsvrije Week. We verbouwen, verwerken, vervoeren, koelen voedsel en warmen het op. We stoppen dus veel energie in ons eten. Energie die op de aarde opwarmt. Des te belangrijker dat we zo min mogelijk eten verspillen. Lees er hier meer over.

  • Aankondiging extra controle overlast honden

    31-08-2022 12:26

    Hondenpoep is ergernis nummer één. Ook in onze gemeente. Om dit aan te pakken vindt er de komende tijd extra controle plaats door onze boa's. Waar en hoe ze precies controleren lees je in dit bericht.

  • Trots op onze inwoners

    31-08-2022 10:56

    Afval komt vaak negatief in het nieuws. Zo ook in de gemeente Heusden. We hebben helaas regelmatig te maken met afvaldumpingen in het buitengebied, het bijplaatsen van afval bij de ondergrondse restafvalcontainers en met zwerfafval. Maar ondanks de negatieve berichten willen wij jou als inwoner toch complimenteren want Heusdenaren doen het over het algemeen eigenlijk best goed! Lees hier meer.

  • Wie wint de Henk Willems Cultuurprijs?

    31-08-2022 10:50

    Iedere twee jaar reiken we de Henk Willems Cultuurprijs uit. Deze cultuurprijs wordt uitgereikt aan een persoon, instelling of organisatie die een bijdrage levert aan cultuur in Heusden. Deze editie zetten we de Henk Willems Cultuurprijs in als een echte stimuleringsprijs om jong talent te stimuleren. Lees hier meer.

  • Een gelukkig leven? Heftig ervaringsverhaal

    31-08-2022 10:37

    Deze week delen we het verhaal van Daisy*: 'Mijn man en ik hadden al langer problemen, maar toen hij mij tegen de trapkast duwde en mijn keel dichtkneep, wist ik dat hij te ver gegaan was. Ik kreeg echt even geen lucht, was doodsbang. Toen ik aan de dood ontsnapte, wist ik dat ik echt hulp moest gaan zoeken, ik zou hier alleen niet uitkomen.' We hebben toestemming om dit verhaal te delen. Lees hier verder.

  • Laat je mening horen

    31-08-2022 09:28

    Heb jij de vragenlijst over de gemeenteraadsverkiezingen al ingevuld? Laat ons weten waarom jij juist wel of niet hebt gestemd. Lees hier meer.

  • De 80 van de Langstraat

    24-08-2022 12:50

    Het startschot van de 80 van de Langstraat klinkt op zaterdag 10 september om 20.00 uur. De gemeente stelt weer alles in het werk om het gezellige feest veilig te laten verlopen. Lees hier meer.