Verhuizen naar Nederland

Verhuis je vanuit het buitenland naar Heusden (immigratie)? Of ben je het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland? Laat je dan binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk inschrijven bij de gemeente. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via (073) 51 31 789. Het is niet mogelijk om dit online te doen. Neem je partner en/of kinderen mee die ook ingeschreven moeten worden. De verwerking van je inschrijving duurt maximaal 28 dagen, maar regelen wij zo snel mogelijk.

Verhuizing geven wij door
De gemeente geeft je verhuizing door aan alle instanties die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun wettelijke taak. Denk daarbij aan de Belastingdienst, je zorgverzekeraar, RDW enzovoort.  Op www.wiekrijgtmijngegevens.nl kun je zien welke instanties dit zijn.

Ga voor een Engelse vertaling naar de website www.newinthenetherlands.nl.

Neem het volgende mee als je je komt inschrijven bij de gemeente:

  • Geldig identiteitsbewijs van iedere persoon die ingeschreven wordt. Deze personen moeten allemaal bij de afspraak aanwezig zijn.
  • Bewijs van uitschrijving (dit is alleen nodig als je komt uit Aruba of de Nederlandse Antillen).
  • Huur- of koopovereenkomst van je woning  of toestemming van de hoofdbewoner bij wie je gaat inwonen. Tevens toestemming van Woonveste als je bij iemand gaat wonen die een woning huurt van Woonveste.
  • Originele documenten uit het buitenland, bijvoorbeeld geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte. Documenten uit het buitenland moeten worden gelegaliseerd. Er zijn uitzonderingen, kijk voor meer informatie op www.nederlandwereldwijd.nl/wonen-werken/buitenlandse-documenten-legaliseren
  • Het is mogelijk dat er nog aanvullende stukken aan je worden gevraagd.