Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)

Wat is het?

In de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) staan de gegevens van alle adressen en gebouwen in de gemeente. Overheidsorganisaties zijn verplicht de gegevens uit de BAG te gebruiken. Het is als inwoner ook mogelijk om in de BAG te kijken. Via het kadaster kom je in de BAG VIewer. 

> Naar de BAG Viewer van het Kadaster.

Hoe werkt het?

De BAG Viewer is voor iedereen gratis te gebruiken. Meer informatie over de BAG vind je op de website van het Kadaster.

> Naar de website van het Kadaster.

Wat moet ik doen voor het wijzigen van gegevens?

Als je foute gegevens ziet staan in de BAG, kun je vragen om een aanpassing. Dit kan door middel van een zogenoemde terugmelding. Je krijgt automatisch bericht, zodra de gemeente je terugmelding heeft verwerkt. 

> Ga naar het aanpassen van gegevens in de BAG,  door middel van een terugmelding.

Wat moet ik doen bij het aanvragen van een extra adres?

Het is niet mogelijk om via de terugmelding een extra adres aan te vragen. Hiervoor dien je persoonlijk contact op te nemen met BAG beheer van de Gemeente Heusden. Dat is mogelijk door een mail te sturen naar info@heusden.nl met als onderwerp: aanvraag extra adres in de BAG. 

Geef in je mail het volgende aan:

  • voor welk deel, van welk bestaand adres je een zelfstandig adres wenst;
  • voeg een situatietekening en plattegronden toe. Op deze tekeningen moet duidelijk te zien zijn waar de toegangen zijn tot de verschillende delen en wat de gebruiksoppervlaktes zijn.

Wetgeving

Meer informatie over de BAG kun je vinden op: Wet basisregistratie adressen en gebouwen

Laatst bijgewerkt op: 05-12-2023